Apua pääkipuun ja erilainen treeniviikko

Moikka! Kuten aikaisemmassa postauksessa kerroin niin olen ollut kipeänä. Flunssan olen saanut nujerrettua, mutta perjantaina jouduin keskussairaalaan pääkipujeni takia. Lukuisien eri tutkimusten ja kuvantamisen jälkeen todettiin, että kivut johtuvat lihaskireyksistä ja minulle määrättiin lihasrelaksantteja kipuun. Päätin kuitenkin jättää lääkkeet apteekin hyllylle ja kokeilla muita apukeinoja…

Snapchat-6502554484567997263lmkl

Tunnen oman kehoni mielestäni hyvin ja osaan paikallistaa kivut. Pääkivut joita minulla oli, olivat niin pahoja ja outoja (ei migreenikipuja), että jouduin sairaalaan ja olenkin erittäin tyytyväinen saamastani hoidosta, sillä pahimmat vaihtoehdot saatiin suljettua pois. Kun lopputulos oli lihaskireys alkoi hoksottimet heti raksuttamaan, että tässä on nyt jotain muutakin. Varasinkin ajan kiropraktikolle, joka löysi selkärangastani huomattavan määrän fasettilukkoja. Jo ensimmäisellä kerralla apu oli huomattava ja kivut katosivat lähes kokonaan. Kävin heti maanantaina uudestaan ja nyt minulta on kivut kadonneet! 🙂

Snapchat-4571210759727578527-001

Itse tulevana fysioterapeuttina haluan hoitaa ihmisiä mahdollisimman hyvin ja myös ymmärtää sen, että omat kädet eivät aina riitä. Haluankin omalla esimerkillä tuoda esille sitä, että tärkeää on oikeasti asiakkaan hoitaminen, eikä sen tuoma raha, mitä valitettavasti osa ajattelee 🙁 Näin ollen on tärkeää myöntää se, että apukeinoja potilaan kipuihin voi hyvinkin löytyä osteopatiasta, kiropraktikon tai vaikka akupunktiohoitajan luota. Mitään ei kannata sulkea pois ja varsinkin jos ammattilainen on laillistettu, sekä hoito on näyttöön perustuvaa on silloin hoito turvallista! 🙂 Kaikenlaisia hoitajia tästäkin maasta varmasti löytyy, mutta laillistetun ammattilaisen löytää täältä: Terhikki (minutkin sieltä löytää:)).

IMG_20160820_105308-001

Viime lauantaina olimme FitnessGymin avointen ovien päivässä! 🙂

 

Treeniviikosta tuli odotettua erilainen. Olo on ollut niin hyvä päässä, että päätin tehdä ”normi” salitreenistä poikkeavan treeniviikon ja tällä viikolla olen käynyt juoksemassa normaalia enemmän. Olen tehnyt vetotreenejä, rappustreenejä, sekä ihan tavallisia juoksulenkkejä. On mahtavaa huomata, että ennen vihasin juoksemista, sillä siitä tuli aina pää kipeäksi, niin nyt ei enää pääkivut minua hidasta. Olen myös huomannut että kuntoni on kohonnut ja jaksan juosta paljon enemmän kuin ennen. Kehitystä on kiva seurata ja se tuo lisämotivaatiota treeniin! Olen tämän lisäksi tehnyt kotona jumppaa Casallin kuminauhojen avulla, sekä joogannut. Kävimme myös pelaamassa sulkapalloa ja koripalloa ihan höntsymielessä ja olenkin todella onnellinen, että minulla on ystäviä, joiden kanssa voi keksiä kaikkea urheilullista tekemistä! 🙂

IMG_20160822_190404_003

Snapchat-2257184767548798638

Snapchat-8797611217279457414

Seuraava viikko on myös hyvin erilainen treenien kannalta, sillä lähden sunnuntaina viikoksi Kreetalle! Ilmeisesti hotellissamme on kuntosali, mutta aion kyllä hyödyntää altaassa/meressä uintimahdollisuudet niin hyvin, kuin mahdollista 😀 Samoiten rannalla treenaaminen ei kuulosta yhtään huonolta vaihdotehdolta 😉

Pidänkin siis reilun viikon mittaista hiljaiseloa blogin puolella ja loman loputtua onkin aika palata fyssariopintojen pariin<3

Minua voi seurata myös:
Instagram: roosakatriina
Snapchat: roosasaarinen

Snapchat-4294956161841485458

<3: Roosa

Ilmianna asiaton kirjoitus

Jätä kommentti kirjoitukseen