Kovatehoinen HIIT ja Tikistreenit!

Heips! Meillä oli fitnessmallityttöjen kanssa Hernesaaren rannassa Tikis-treenit viime keskiviikkona ja voin sanoa, että oli huippua! Ennen meidän jumppaa oli Tikiksen omat treenit, jotka järjestetään Hernesaaren rannalla aina keskiviikkoaamuisin (kaikki pääkaupunkiseudulla olevat suosittelen näitä treenejä! –>  http://www.tikis.fi/kesatikis). Tämän jälkeen me pidimme jumppaajille meidän oman jumpan.

 

Meidät oltiin jaettu 3 ryhmään: alkulämppä, HIIT ja loppulämppä. Minun ryhmäni sai HIIT-treenin, jonka suunnittelimme yhdessä ja minä ohjasin treenin. Olen aiemminkin ohjannut jumppia ja koulussa olen käynyt myös liikunnanohjauksen peruskurssin, joten ohjaaminen tulee jo luonnostaan minulta. Tykkään todella paljon ohjata jumppia ja toivottavasti joskus tulevaisuudessa niitä tulen ohjaamaan. Meidän HIIT osuus oli rankka ja alkulämmittelyn aikana mietin jo, että pystynkö sittenkään ohjaamaan jumppaa, kun alkuverkkakin oli nii kovatempoinen 😀 Jostain sain adrenaliinia ja vedimme treenit hienosti loppuun, ja olen äärettömän ylpeä meistä kaikista. 🙂

IMG-20160629-WA0044

<3

 

Tässä meidän ryhmän (minä, Pinja, Nicole ja Janina) osuus eli HIIT-treeni, jonka voi tehdä vaikka kotona. Treeni ei vaadi mitään muuta, kuin sekuntikellon ja mielenlujuutta! 😉

Tämä HIIT koostuu 4-3liikkeen pattereista, joita on 5. Pattereiden välissä on tauko ja kierroksia tehdään 2.

Ensimmäisellä kierroksella jokaista liikettä tehdään 30sek, jonka jälkeen liike vaihdetaan välittömästi seuraavaan. Patterien välissä on lepo 1min. Toinen kierros on puolet lyhyempi eli liikettä tehdään 15sek ja lepo patterien välissä on 30sek.

  1. Patteri
    Jännehyppy
    Pop Squat
    Askelkyykkyhypyt
    LantionnostototLEPO 1. kierros 1min 2.kierros 30sek
  2.  Patteri
    Vuorikiipeilijä
    BicycleCrunch
    Lankku (1. kierros 1min ja 2. kierros 30sek)LEPO 1. kierros 1min 2.kierros 30sek
  3. Patteri
    Burbee
    Kyykky
    Askelkyykky ristiin taakse
    Polvet rintaan hypytLEPO 1. kierros 1min 2.kierros 30sek
  4. Patteri
    Supermies
    Selänojennus
    Etunojapunnerrus
    OjentajapunnerrusLEPO 1. kierros 1min 2.kierros 30sek
  5. Patteri
    Varpaille nousu kyykyssä
    Sumokyykky
    X-Hyppy
    Linkkuveitsi

Treeni on tehokas ja sillä saa treenattua koko vartalon kerralla ja aikaakin kuluu n.30min! HIIT-treenit ovat tehokkaita, polttavat rasvaa ja yleensä myös nopeita tehdä! 🙂

IMG-20160629-WA0028-001

Celsiuksen-juomat on kyllä ehdottomasti kesän parhaimpia!

Tyttöjen kanssa oli ihanaa (jälleen kerran). Meillä on vain niin huippu porukka, että tuntuu siltä, että emme edes kisailisi toisiamme vastaan. 🙂 Treenien jälkeen jäimme viettämään aikaa Hernesaareen ja ensimmäistä kertaa meillä oli kunnolla aikaa höpötellä ja tutustua toisiimme. Odotan jo innolla sunnuntain koreografia treenejä, että näen taas tyttöjä ja päästään yhdessä liikkumaan <3

IMG_20160629_111914

Casallin loistavat treeni vaatteet ja Zeropointin säärystimet takaavat sen, että treeni kulkee!

Kaiken kaikkiaan päivä oli ihan huippu ja itselle jäi todella hyvät fiilikset! Sää helli meitä ja vaikka olin herännyt 4.30, jotta kerkeän Jyväskylästä Helsinkiin aamuksi niin sekään ei menoa haitannut! 🙂

 

-Roosa

Ilmianna asiaton kirjoitus

Jätä kommentti kirjoitukseen